miercuri, 12 mai 2010

Chestii fumate

Statul ăsta de căcat a mai identificat nişte duşmani. Nu, de data asta nu sunt nici mogulii, nici comuniştii, nici măcar medicii sau profesorii. De data asta sunt fumătorii de ţigări netimbrate, a căror faptă se numeşte infracţiune!

Eu sunt fumător. Uneori fumez ţigări timbrate, alteori nu, după cum se nimereşte. Vreau să zic ce se întâmplă să mai fumez ţigări netimbrate, deşi nu urmăresc în mod special asta. Dar, ca să mă scoţi pe mine infractor fiindcă fumez ţigări netimbrate, când tu eşti un dobitoc şi un nemernic şi bagi mâna în buzunarul meu pentru a-ţi cârpi bugetul ăla nenorocit şi pentru a finanţa, în continuare, jaful „găşcuţelor”, deja e prea mult. Campania asta din banii cui o faci?

Nene statule, nene guvernule, chiar dacă aş fuma numai ţigări netimbrate, şi tot n-ai avea voie să te zborşeşti la mine şi să mă faci infractor, nenorocitule! Nu zic să mă pupi în cur – desi n-ar fi o idee rea, după câte beneficii ai tu dupe mine – dar măcar să nu mă înjuri. Să nu mă faci pe mine infractor, fiindcă, dacă dintre noi doi, unul e infractor, ăla eşti tu, cu siguranţă.

Fumătorul, fie el de ţigări timbrate, fie de ţigări netimbrate, este, poate, cel mai important exemplu de responsabilitate socială şi solidaritate civică, pentru că el nu zice, ca tine, guvernule, el chiar face. Ce face fumătorul? Uite, mai întâi îşi plăteşte dările şi impozitele la fel ca nefumătorul. Are vreo scutire, vreo înlesnire, ceva? Eu n-am auzit. Apoi, dă de lucru unor oameni: cei care cultive tutunul, cei care fabrică ţigaretele, vânzătorilor de ţigări, fie ei „legali” sau contrabandişti etc. Şi nu în ultimul rând are bunul simţ de a nu beneficia în prostie de pensia aia nesimţită în proporţie de 85%, care îl aşteaptă după o viaţă de fumuri. Nu, fumătorul se curăţă cât se poate de repede, scutind statul de o sumă importantă de cheltuieli.

Şi, pentru toate astea, tu stat, mă faci infractor când fumez o ţigară netimbrată. Păi, să nu te bag eu în mă-ta?

Adică, ce-ai vrea tu, să plătesc de două ori mai multe taxe ca nefumătorul, să plătesc şi acciza aia absolut mizerabilă, şi taxă pe viciu ... şi ce mai vrei? Nu îţi e de-ajuns că mă lipsesc de pensia ta, măi nenorocitule? Nu?

A, da, ştiu, banii ăştia nu mai intră în buzunarele tale, care sunt ale noastre, ale tuturor, de unde plăteşti tu salarii, pensii, alocaţii etc. Măi statule, tu chiar mă crezi tâmpit? De când e buzunarul tău, buzunarul meu? Invers, da, poate.

Problema ta, statule, este că eşti lacom, mult prea lacom. Când preţul de fabricaţie al unui pachet de ţigări este de puţin peste un leu, de ce mi-l vinzi cu zece? Şi de unde vrei tu să dau eu zece lei, când tocmai mi-ai redus salariul cu 25%?

Da ştiu, banii nu mai ajung în bugetul tău, adică în pensii, alocaţii, salarii, inclusiv în salariul meu, de asta a trebuit să îl reduci. Ajung, în schimb, în buzunarele unor hoţi, a unor contrabandişti. Da, şi? Eu sunt vinovat pentru asta? Nu, nu sunt vinovat, tu eşti statule, fiindcă dacă nu ai fi aşa de lacom, şi ai reduce acciza aia uriaşă, şi ce taxe mai ai, nu m-aş mai duce să-mi iau ţigările de la nenorocitul ăla care şi-a făcut deja castel pe banii mei, mi-aş lua ţigările exact de acolo de unde ar trebui să le iau. Tu ai încasa mai mulţi bani, şi ar fi şi pentru mine mai ieftin. Dar aşa, să iei şapte piei de pe mine, nu merge. Chiar nu merge. De ce nu poţi, oare, să înţelegi că cel care are un salariu de 600 de lei, pe care i-l faci tu acum de 450 (sau nu?), sau şomerul cu 300 de lei nu poate, nu are cum să dea 10 lei/zi pe un pachet. Ok, veţi spune, dar de ce trebuie să fumeze? Pentru că asta e tot ce i-a mai rămas. Pentru că nu vrea sau nu poate să se spânzure sau să se arunce în faţa trenului, preferă moartea aceasta mai lentă şi, probabil, mai dureroasă.

Statule, mă superi. Mă superi rău. Încetează să mă priveşti ca pe duşmanul tău, fiindcă eu sunt cel care face posibilă existenţa ta, eu sunt cel care te întreţine, eu sunt cel care te „îngraşă”, şi nu tu pe mine. Încearcă se-mi oferi şi mie o înlesnire, o oportunitate, nu mă jecmăni, fiindcă nu ai de unde să mai iei ... tot ceea ce reuşeşti să faci este să îmbogăţeşti pe câte unul, pe altul, dar nu pe cel care respectă legea şi îşi plăteşte impozitele. Cum au făcut ţiganii din Buzeşti mausoleele acelea, nemuncind o oră în viaţa lor, iar eu nu pot să pun două paie cruce? De ce?

Gândeşte-te, statule, de două ori, înainte de a mă jefui pe mine pentru lipsa ta de performanţă. Gândeste-te, înainte de a fi prea târziu!

UPDATE: Au şi fumătorii motivele lor pentru care nu vor să ajungă la pensie. Uite că şi Rebengiuc spune asta.

Un comentariu:

  1. De fapt, cu cine va certati? CAre stat? Ati vazut pe undeva vreun stat? Sau va refereati cumva la niste indivizi care ne tot amintesc ca ei ne conduc?
    Priviti partea buna a paharului. O sa fumati de acum tigari cu un sfert mai scurte. Spre sanatatea dvs.

    RăspundețiȘtergere