Poate că nu va fi. Poate că bacalaureatul se va da „normal”. Poate că şi anul şcolar se va încheia „normal”. Poate că totul va decurge normal. Aşa cum a fost şi până acum.
Da’ cum a fost până acum?
Păi, ia spuneţi, cum sunt tinerii de azi? În general, nu discutăm despre excepţii. Sunt ei politicoşi, cultivaţi, creativi, amabili, educaţi? Sunt „citiţi”, instruiţi, erudiţi, „doxă” de carte? Sunt harnici, cinstiţi, omenoşi? Ei, cum sunt? Spuneţi cum sunt?
Sunt exact aşa cum este sistemul educaţional care i-a format. Şi nu trebuie să vină PISA, TIMSS sau nu-ştiu-cine şi să spună că sistemul educaţional din România e de doi bani, la mare luptă cu ăla din Swaziland. Sistemul educaţional din România este de doi bani pentru că la atât îl preţuiesc Băsescu, Boc şi Funeriu.
Domnilor Băsescu, Boc, Funeriu? Ce credeţi că face acum profesorul ăla de care vă bateţi joc de un an şi jumătate? Grevă, asta face. Cum? Doar 20% dintre profesori sunt în grevă, sau nici atât? Şi ce-i cu asta? Ceilalţi ce fac? Ceilalţi lucrează? S-o credeţi voi!
Ceilalţi se fac că lucrează. De cât respect le daţi, de atâta lucrează. Le spuneţi că sunt proşti, şi sunt proşti ... ca să vă facă pe plac. Le spuneţi că sunt leneşi, si sunt leneşi ... ca să vă facă pe plac. E, dacă vreţi, principiul acţiunii şi reacţiunii. Sau principiul GIGO. Garbage in, garbage out. Căcat bagi, căcat culegi. Ce „băgaţi” voi, mă, în sistemul de învăţământ? Dispreţ, presiuni, politicianism, intrigi ... ce altceva mai „băgaţi”? Şi ce ati vrea să obţineţi? Calitate? Ha, ha, ha! Cum şi cu cine?
Dacă mai era ceva nepus pe butuci, apoi învăţământul poate mai era. L-au ciuruit şi pe ăsta. Da’ toate sunt cu un scop. Ţara nu are nevoie de oameni deştepţi! Şi ştiţi de ce? Oamenii deştepţi nu votează niciodată pentru reducerea propriului salariu cu 25%, de asta.
P.S. Apropo de Swaziland, nu am folosit acest nume (chiar) la întamplare. Swaziland e o ţară fascinantă, care poate constitui, pentru noi, un adevărat model. Ia uite ce zice wikipedia: „Regele Sobhuza II, devenit în 1968 şef al statului independent, abrogă în 1973, Constituţia , interzice partidele politice, dizolvă, în 1977, Parlamentul şi anunţă reîntoarcerea la sistemul tradiţional de guvernare tribală (Tinkhundla)”. Vă daţi seama ce mişto! Ce atâtea partide, la ce e bun parlamentul, se poate foarte bine şi fără, şi se economisesc o groază de bani. Şi încă două lucruri drăguţe despre ţărişoara asta: este o monarhie absolută bazată pe „solidaritatea structurilor sociale” – ah, ce superb sună! Şi Băsescu ar vrea niţică solidaritate – şi durata domniei lui Sobhuza II, ăsta de i-a fericit cu guvernarea tribală: din 1899 până în 1982 – 83 de ani, nu-i nicio greşeală! Ce frumos!
Da’ cum a fost până acum?
Păi, ia spuneţi, cum sunt tinerii de azi? În general, nu discutăm despre excepţii. Sunt ei politicoşi, cultivaţi, creativi, amabili, educaţi? Sunt „citiţi”, instruiţi, erudiţi, „doxă” de carte? Sunt harnici, cinstiţi, omenoşi? Ei, cum sunt? Spuneţi cum sunt?
Sunt exact aşa cum este sistemul educaţional care i-a format. Şi nu trebuie să vină PISA, TIMSS sau nu-ştiu-cine şi să spună că sistemul educaţional din România e de doi bani, la mare luptă cu ăla din Swaziland. Sistemul educaţional din România este de doi bani pentru că la atât îl preţuiesc Băsescu, Boc şi Funeriu.
Domnilor Băsescu, Boc, Funeriu? Ce credeţi că face acum profesorul ăla de care vă bateţi joc de un an şi jumătate? Grevă, asta face. Cum? Doar 20% dintre profesori sunt în grevă, sau nici atât? Şi ce-i cu asta? Ceilalţi ce fac? Ceilalţi lucrează? S-o credeţi voi!
Ceilalţi se fac că lucrează. De cât respect le daţi, de atâta lucrează. Le spuneţi că sunt proşti, şi sunt proşti ... ca să vă facă pe plac. Le spuneţi că sunt leneşi, si sunt leneşi ... ca să vă facă pe plac. E, dacă vreţi, principiul acţiunii şi reacţiunii. Sau principiul GIGO. Garbage in, garbage out. Căcat bagi, căcat culegi. Ce „băgaţi” voi, mă, în sistemul de învăţământ? Dispreţ, presiuni, politicianism, intrigi ... ce altceva mai „băgaţi”? Şi ce ati vrea să obţineţi? Calitate? Ha, ha, ha! Cum şi cu cine?
Dacă mai era ceva nepus pe butuci, apoi învăţământul poate mai era. L-au ciuruit şi pe ăsta. Da’ toate sunt cu un scop. Ţara nu are nevoie de oameni deştepţi! Şi ştiţi de ce? Oamenii deştepţi nu votează niciodată pentru reducerea propriului salariu cu 25%, de asta.
P.S. Apropo de Swaziland, nu am folosit acest nume (chiar) la întamplare. Swaziland e o ţară fascinantă, care poate constitui, pentru noi, un adevărat model. Ia uite ce zice wikipedia: „Regele Sobhuza II, devenit în 1968 şef al statului independent, abrogă în 1973, Constituţia , interzice partidele politice, dizolvă, în 1977, Parlamentul şi anunţă reîntoarcerea la sistemul tradiţional de guvernare tribală (Tinkhundla)”. Vă daţi seama ce mişto! Ce atâtea partide, la ce e bun parlamentul, se poate foarte bine şi fără, şi se economisesc o groază de bani. Şi încă două lucruri drăguţe despre ţărişoara asta: este o monarhie absolută bazată pe „solidaritatea structurilor sociale” – ah, ce superb sună! Şi Băsescu ar vrea niţică solidaritate – şi durata domniei lui Sobhuza II, ăsta de i-a fericit cu guvernarea tribală: din 1899 până în 1982 – 83 de ani, nu-i nicio greşeală! Ce frumos!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu