sâmbătă, 14 mai 2011

Despre Mihai Creangă


Vezi mai multe din Emisiuni TV pe 220.ro

Nu, nu am nicio problemă cu astfel de oameni. Dar … există un dar. Sau mai multe. Aşadar:

- Dacă oamenii ăştia s-au născut, au crescut şi trăiesc în pădure, sau în şatră, unde n-au văzut o carte, e ok. Asta este situaţia, şi nu e vina lor. Dar nu, nu e aşa. Oamenii ăştia vorbesc de şcoală, ca despre o experienţă de pe urma căreia nu au rămas cu nimic, în afară de amintirea a multe-multe cărţi despre care, probabil, cineva a vorbit … degeaba.

- În România, fiecare cetăţean este obligat, prin lege, să promoveze un anumit număr de clase, în prezent zece. Ei, oamenii din filmuleţ aveau „faţă.” de absolvenţi de zece clase? Aşa trebuie să se exprime un absolvent de zece clase? Nu, nicidecum. Şi atunci? Atunci, sunt posibile două lucruri: fie nu au absolvit zece clase, fie le-au absolvit în mod fraudulos. Şi într-un caz, şi în celălalt, sunt în afara legii. Şi ce dacă sunt în afara legii? Doar n-o să-i închidem pentru atâta lucru, nu?

Nu, dar, de vreme ce ei îşi permit să încalce legile statului român, de ce statul român le dă aceleaşi drepturi, ba chiar mai multe decât celor care respectă legile ţării? Pentru că, un individ care a absolvit zece clase pe bune, are şanse mult mai mici de a beneficia de ajutor de şomaj, sau de încălzire etc. În plus, aceşti indivizi aflaţi, repet, în afara legii, au drept de vot! Ca mine, ca tine, ca oricare altul. Au dreptul de a hotărî în problema viitorului meu, al copiilor mei … nu e un pic cam mult?

Un comentariu:

  1. Mda... Romania la sate. Oamenii aceştia sigur nu au cele 8 sau 10 clase obligatorii.
    Faptul ce mă deranjează foarte mult pe mine în legătura cu această categorie de persoane este, cum bine aţi zis şi dumneavoastră, că au prea multe drepturi. În reportajele făcute în zilele când se votează se vede foarte bine că analfabeţii sunt în număr extrem de mare pentru a-şi exprima dreptul. Mie sincer nu-mi convine să-mi fie hotarât viitorul meu şi nu-mi convine ca eu şi urmaşii mei să suferim urmările unei alegeri proaste făcută de nişte persoane ce nu ştiu să-şi scrie numele.
    Cât despre filmuleţ... e foarte dureros că în secolul XXI asemenea specimene se găsesc în majoritatea satelor româneşti.

    RăspundețiȘtergere