miercuri, 2 martie 2011

Profesorii vor putea primi bani în plus

Aşa anunţă ministrul Daniel Petru Funeriu, via Gheorghe Flutur. De ce via Gheoghe Flutur, nu ştiu, poate şi pentru că pe Funeriu nu-l mai ia nimeni în serios. Sau, poate, dacă tot s-a specializat în aducerea sfintei lumini ...

Da, dar nu oricum, ci „prin proiecte europene”. Zice, aşadar, Gheorghe Flutur: „L-am sunat pe ministrul vostru, i-am spus că ne întâlnim şi l-am întrebat dacă vrea să vă transmită ceva. În primul rând, mi-a spus să vă informez că Guvernul va discuta ordinul prin care se vor putea plăti profesorii pe proiecte europene. Până acum era o incompatibilitate, dar de acum cei care se implică în proiecte vor fi plătiţi. Al doilea lucru pe care l-a transmis vizează depolitizarea şcolilor. Legea Educaţiei nu mai permite politizarea şcolilor.

Aşa, deci. Ce-am înţeles eu de aici?

Unu: că ministrul a dorit să informeze profesorii (?!) că „va discuta”. Minunat! Chiar mă gândeam, ministrul ăsta nu mai are de gând să „discute”?

Doi: că „era o incompatibilitate”. Dar ce, acu’ nu mai este? Că doar ordinul la care face referire Flutur urmează a fi discutat. Dar, are rost să mai vorbim de logica portocalie? E logica manipulării politice.

Trei: tot cu privire la acest „era”. O fi fost, nu ştiu, dar sunt profesori care au beneficiat de avantaje destul de importante în urma proiectelor europene. Şi nu mă refer doar la vizite, deplasări etc. Mă refer strict la bani. Ei, aici e-aici, cine sunt profesorii care au beneficiat şi beneficiază de bani în urma unor proiecte europene? Ei, asta-i, bună întrebare. Chiar, cine sunt? E nevoie de nume, prenume, CNP şi toate alea? Vin şi cu aşa ceva, dacă e nevoie.

Patru: legea educaţiei nu mai permite (?!) politizarea şcolilor. Hai, să mori tu? Ia să citim art. 97(1): „ ... În aceste cazuri, numirea directorului se face cu consultarea organizaţiei care reprezintă minoritatea respectivă în parlamentul României ...” (e vorba de unităţile cu secţii de predare în limbile minorităţilor). Ce p*** mea poate fi mai clar decât atât? Deci, într-o localitate unde, să zicem, e o singură şcoală, cu secţii română şi maghiară, directorul trebuie să fie neapărat ungur, pardon, avizat de UDMR. Chiar dacă procentul elevilor români e de 75% şi cel al maghiarilor de 25%! Ei, nu e politic, nu?

Hai, gata!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu