duminică, 6 iunie 2010

Ai putea fi un prim-ministru mai prost decât Emil Boc (leapşă)

Fără îndoială, e foarte dificil să găseşti un prim-ministru precum Emil Boc!

Emil Boc e, pur si simplu, Emil Boc. El este unic, inegalabil, irepetabil, şi, din acest motiv, nu poate fi nici definit, ci doar aproximat. E Emil Boc şi gata.

În ceea ce mă priveşte, nu pot. Nu pot şi basta. Oricât m-aş strădui, nu pot. Bine, imi este foarte clar că nu pot fi Emil Boc, dar nu pot să fiu nici măcar ca Emil Boc, în nicio privinţă.

Nu pot fi atât de obedient, lipsit de personalitate, slugarnic, penibil, incompetent. Nu ştiu de ce nu pot, dar nu pot.

Îmi este greu să cred că aş putea să cad de pe un platou de filmare, aşa cum a făcut-o Emil Boc la emisiunea lui Andrei Gheorghe, dar … treacă-meargă. În schimb, e peste puterile mele să îmi imaginez că tatăl meu ar putea să îmi spargă un ou în cap, în faţa camerelor, iar eu să explic poporului cât de hazos e bătrânul. Aş putea cânta „Puşca şi cureaua lată” sau aş putea încerca să cosesc, dar nu aş reuşi niciodată să o fac precum Boc. Fiindcă Boc e Boc.

Am încercat să răspund la întrebarea: ce anume îl califică pe Emil Boc, mai mult decât pe mine, la funcţia de prim-ministru al României? Nu mă refer la faptul că Emil Boc a fost desemnat prim-ministru (şi eu nu), că Emil Boc este susţinut de o majoritate parlamentară (şi eu nu), mă refer doar la calităţile umane, la competenţele proprii, la capacitatea intrinsecă a lui Emil Boc de a face ceea ce trebuie să facă un prim-ministru.

Răspunsul pe care l-am găsit este tulburător: NIMIC. Şi nu e un gest de fanfaronadă, sau mai ştiu eu ce. Poate şi eu aş fi slugarnic şi obedient, dar nu ca Emil Boc, poate şi eu aş fi incompetent, penibil, iresponsabil, dar nu ca Emil Boc. Nu! Ca Emil Boc nu aş putea fi, cu certitudine!

Azi, Crin Antonescu şi-a anunţat disponibilitatea de a-şi asuma guvernarea. Imediat, tot felul de „pudibonzi” i-au „sărit în cap”, că una, că ailaltă, că vrabia mălai visează etc.

Cu siguranţă, problema nu e la Crin Antonescu. Crin Antonescu nu a făcut altceva decât să afirme că ar fi un premier mai bun decât Emil Boc, şi eu îl cred, deoarece este foarte greu să nu fii un premier mai bun decât Boc. Ce crimă a făptuit Antonescu, ce prostie a spus?

Cititorule, dacă tot ai trecut pe aici, gândeşte-te şi răspunde sincer: ai putea fi un prim-ministru mai prost ca Emil Boc? Care sunt „calităţile”, caracteristicile, trăsăturile pe care consideri că le ai şi care te-ar ajuta să fii un prim-ministru mai prost decât Boc? Iar dacă nu, dacă nu ai nicio astfel de „calitate”, spune-o deschis, bărbăteşte, asumă-ţi această condiţie. Dar, ţine minte: faptul că nu poţi fi un prim-ministru mai prost decât Emil Boc, echivalează, în mod logic, cu a spune că nu poţi fi decât un prim-ministru cel puţin la fel de bun ca Emil Boc!

3 comentarii:

  1. Daca poate fi un PM mai prost decat EBUL? DA, EBA!

    RăspundețiȘtergere
  2. @Lilick: Ha, ha.
    Da, si nu numai ea. Cred ca si Hoara ar putea fi mai prost, poate si Roxy Manelista sau mai stiu eu cine.
    Nu am vrut sa sugerez ca nu exista oameni mai putin calificati pentru acest job decat EB. Exista, si sumt multi.
    Dar, nu-i mai putin adevarat ca exista si multi, foarte multi romani care ar putea fi PM mai buni decat EB. Iar lucrul asta trebuie spus. Asa cum trebuie spus, de asemenea, mereu, ca exista (si alte) solutii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Numai rau-voitorii, manipulatorii insinueaza ca nu poate exista un cuplu mai potrivit ca Basescu - EB la guvernare. E un fals atat de grosolan ca mi se strange pielea pe mine cand aud. Mai grav e ca sunt unii care si cred asta.

    RăspundețiȘtergere