duminică, 26 septembrie 2010

Ad usum Delphini

Am inserat în această postare o poezioară, un limerick. Pentru că nu ştiu câţi au citit şi au înţeles acest text, aşa cum am vrut eu să fie înţeles, revin cu explicaţii.

În poezioară e vorba de un bătrân avar care crede că ar putea realiza economii importante de cerneală dacă nu ar mai pune punctele pe i.

Evident, nu m-am gândit la litera i, ci la lucrurile importante din societate, cum ar fi sistemul educaţional şi cel de sănătate. Subfinanţarea cronică a acestor sectoare va duce la distrugerea lor irevocabilă, iar daunele vor depăşi de multe ori aşa-zisele economii realizate. Şi, totuşi, continuăm să realizăm „economii” importante pe baza acestora. Suntem la fel de absurzi ca bătrânul din poezie.

De asemenea, datorită ambiguităţii dintre litera i şi pronumele personal I = eu, s-ar putea înţelege şi faptul că realizăm economii prin devalorizarea propriei persoane, prin scăderea stimei de sine, prin diminuarea „pretenţiilor”. Ceea ce e, evident, la fel de absurd.

Cer scuze cititorilor pentru care acestă precizare nu era necesară.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu