duminică, 7 februarie 2010

O mică atenţie de la PDL

Am avut un prieten care ştia foarte multe, şi îmi mai spunea şi mie. Şi zicea amicul ăsta cam aşa: măi, dacă te duci şi tu în vizită la nu-ştiu-cine, mă rog, persoană importantă, nu te du, şi tu, ca ghiolbanu’, cu mâna goală, du-i, mă, şi tu, capului familiei ceva simbolic, ştiu eu un ac de cravată, sau un ceas, sau ceva...Cât aur poate să intre într-un ac de cravată? Gestul contează. Şi, normal, du-i şi nevesti-si ceva, un mărunţiş, ceva, acolo, un colier, o poşetuţă ceva, să fie până-ntr-o mie de euro, dar să fie de efect, ştii? Şi copiilor, bineînţeles, nişte flecuşteţe, acolo. Fiindcă, să nu uiţi: micile atenţii întreţin marile prietenii.

Exagerez, desigur, nu am avut un asemenea prieten, da asta contează mai puţin.

PDL se cam întrece în atenţii faţă de Tăriceanu. Fostul premier a fost primul om din afara PDL la care s-a gândit preşedintele că l-ar vrea în guvern. Hmm … să fi uitat preşedintele cine este Tăriceanu, cum i-a dat el afară pe PDLişti de la guvernare, cum a intervenit pentru Patriciu, ăla cu filmuleţul, ştiţi dumneavoastră …? Nu ştiu, ce să zic?

Mai nou, văd că Mircea Toader îi face şi el cu ochiul lui Tăriceanu. Mircea Toader e liderul deputaţilor PDL şi, în această calitate, a anunţat Biroul Permanent al Camerei Deputaţilor că doreşte să retragă adresa cu numărul 16/596 din data de 6 iunie 2009 depusă la Comisia juridică privind cererea de începere a urmăririi penale împotriva deputatului PNL Călin Popescu-Tăriceanu, potrivit căreia acesta ar fi vinovat pentru săvârşirea infracţiunilor de subminare a economiei naţionale şi abuz în serviciu contra intereselor publice, în legătură cu contractul încheiat de statul român şi compania Sterling Resources LTD.

Acu’, mă gândesc şi eu, ce treabă e asta, să „doreşti”? A dori e una, a o face e cu totul altceva. Chiar, ce îl împiedică pe Toader să treacă la fapte? Să aibă lucrurile acestea vreo legătură cu anunţatul congres al PNLiştilor, la care, se pare, va exista cel puţin o candidatură de pe o platformă de apropiere faţă de PDL, că va fi platforma Cataramă, că va fi Tăriceanu, că vor fi amândouă, nu ştiu, dar e posibil să existe vreo legătură? Eu cred că niciuna, dumneavoastră ce ziceţi?

Sau, poate domnul Toader nu poate să retragă adresa respectivă, nu atât din punct de vedere procedural, cât din punct de vedere moral. Ar vrea, dar nu poate. Într-adevăr, fapta domnului Tăriceanu, dacă este reală, a creat un prejudiciu … cui ? Domnului Toader ? Nu, poporului român, prin urmare domnul Toader nu prea ar avea cum să mai retragă acea adresă. Sau, poate, acuzaţiile nu se confirmă, şi atunci cineva trebuie să dea explicaţii. Cine?

Eu zic aşa: micile atenţii întreţin marile prietenii. Asta trebuie să fie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu