duminică, 7 februarie 2010

Fapt divers: avem scut antirachetă

Văd că, în ultimul timp, toată lumea vorbeşte despre scutul antirachetă. În cafenele, pe străzi, în pieţe, în trenurile de navetişti, toată lumea nu vorbeşte decât despre scutul antirachetă. Până şi pe bloguri e o foşgăraie, ceva de speriat, unii că e de bine, alţii că e de rău, mă rog, fiecare cu părerea lui ... Ca şi când ar fi intrat subiectele în sac, uite, iar e Lis la tv, a rămas Ogică fără carnet ... ce dracu’ vorbim noi de scutul antirachetă? Da’, dacă ăsta-i trendu’...

Ei, care-i treaba cu scutu’? E de bine. Parol d’onor. Păi, dac-ar fi spus-o numai Băselu’ ... Dar, nu, a spus-o şi Meleşcanu, a fost şi Geoană de acord. Numai bolşevicul ăla bătrân a scrâşnit din dinţi. A dat-o cotită. Auzi, cică să se organizeze un referendum, să se întrebe poporul. Pentru ce? Păi n-am votat odată cu NATO? Ce-i mai trebuie?

Alţii, cică de ce n-au fost polonezii şi cehii de acord cu scutul? Ete, fleoşc. Chiar, vreţi să ştiţi de ce nu le-a trebuit la ăştia scut antirachetă? Bine, vă spun. De proşti. Am văzut eu, ei, nu zicea chiar aşa, zicea că românii au înţeles primii ... da’ asta ce înseamnă? Şi să vă mai spun ceva: EI NU AU. Care „ei”? Toţi. Au ei cel mai mare cârnat? Da’ de unde. Pe când noi avem şi salam ... salam de salam, ce n-a văzut eurovizionu’.

Uie, scrie unu’ că Polonia e pe creştere economică ... păi, eu ce vă spuneam? E vorba aia: „... noroc să ai”? Ei?

Alţii, cică e scump. Cum frate, 4 miliarde e scump? E moka, frate. E ca la porcină. Care ai plătit, bă, pentru vaccin, hai, un pas în faţă. Ei, vezi? N-ai plătit, că a fost moka. Cum? N-ai plătit tu, dar a plătit guvernul? Da, şi ce? N-are guvernul bani? Ei, nu zău, cum dracu’ să n-aibă? Păi, am eu, câţi vreau. Trag la bani până mi se termină toneru’. Vreţi şi voi? Bine, luaţi de-aici. Câţi vreţi. Deci, cu banii, nu e o problemă.



Cică s-au zborşit ruşii. Rogozin ăla ... nu ştiu ce ... şi Medvedev. Şi ce treabă avem noi cu ruşii? Chiar, avem vreo treabă cu ei? Una la mână: scutu’ nu e împotriva lor. E clar că nu e împotriva lor, dar trebuie şi ei să se bage-n seamă, c-aşa-s ruşii. A doua la mână. Am găsit-o într-un comentariu, şi e foarte tare. Să v-o dau, să nu v-o dau? Hai să v-o dau ... uite: „să ne-o sugă”. A treia la mână ... Gata, a treia la mână nu mai e, că păţesc ca în reclamă:



Da, da’ dacă nu e împotrivă la ruşi, la cine e împotrivă scutu’ ăsta? La Iran. Aa ... la Iran ... da, da. Ştiu, ăştia sunt răi, foarte răi, ne-am mai bătut cu ei ... şi-au luat-o atunci, o să şi-o ia şi-acum. Când ne-am mai bătut? Băi, inculţilor, a zis-o şi Geoană, când a fost la Moscova. Uite stenograma colea (fragmente):
D.M.: Tu eşti Mircea?
M.G.: Da’mpărate.
D.M.: Ai venit să mi te-nchini?
Sau, să schimb a ta coroană cu o ramură de crini?
...
M.G.: După vremuri, mulţi veniră, începând cu acel oaspe
Ce din vechi se pomeneşte, cu Dariu a lui Istaspe.
...
Cum veniră, se făcură toţi o apă ş-un pământ.

Iar despre China, ce să spun? Ăştia-s pericol, frate. La mine în cartier au venit de vreo cinci, au vreo deja trei magazine. Şi ... mi-e teamă, tare mi-e teamă că ăştia galbeni, fiind, aşa, mai mititei, să nu se strecoare pe sub scut. Nu, da’ nu, nu se poate, scutu’ ăsta e americănesc, nu-i ca ăla ... na, c-am dat-o-n bară, unde-i fabrica aia de scuturi? La Republica, la 23 August ... la Roman, la Câmpia Turzii? Ce, mă? Hai, mă, lasă-mă, ştiu io sigur, frate, c-a făcut Ceauşescu şi scuturi, păi, ce ăia de-au jucat în Mihai Viteazu n-aveau scuturi? Ei, nu mai contează, ideea e că ăsta e scut de scut, nu mai trece nimic, e pe bune...

Una peste alta, e pe bune cu scutu’ ăsta. Zic şi eu ca SOV: dormiţi liniştiţi, are grijă scutu’ de voi ...

Decizia CSAT nu este şi nu poate fi un simplu fapt divers. Dar, ne este prezentată ca un fapt divers. Nimeni – mă refer la autorităţi – nu catadicseşte să ne dea nişte informaţii esenţiale. De ce?

Până când, oare, vom accepta să fim trataţi în acest mod de guvernaţi? Sunt oameni care spun că scutul e un lucru bun, alţii dimpotrivă. Unde este, în acest moment, poziţia oficială? De ce nu ne explică nimeni ce înseamnă, de fapt, acest scut, ce costuri presupune şi ce beneficii ne aduce? De ce nu s-a făcut o dezbatere naţională? De ce suntem puşi mereu în faţa unor fapte împlinite. De ce?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu