sâmbătă, 29 ianuarie 2011

BLOG DE BLOG - nominalizările mele

După ce, vreme de mai bine de o săptămână, m-am străduit – cu un succes răsunător, spun eu – să mimez gândirea profundă, iată că, de undeva dintr-un pliu ascuns aflat, probabil, în partea stângă a lobului parietal drept, sau în partea dreaptă a lobului parietal stâng - nici eu nu mai ştiu, dar ce importanţă mai are? – din acel pliu, spuneam, au erupt nominalizările mele pentru concursul BLOG DE BLOG – cele mai bune bloguri din 2010.

Ei, acu’ să nu vă imaginaţi nu-ş ce Vezuviu sau Eyjafjallajökull , nici măcar un pojărel, ci, mai degrabă, o „erupţie controlată”. Atât de controlată încât multe categorii are rămas fără nominalizări. La unele, fiindcă, pur şi simplu, nu am ştiut ce să scriu, la altele pentru că nu am înţeles prea bine ce e cu categoria respectivă.

Trecând peste toate acestea, iată nominalizările mele:

1. Marele premiu - Pentru că-mi place: Moshe & Mordechai.

Pentru că e un blog bine scris, informat, cu destul umor … şi pentru că-mi place, nu?

2. Blog literar (cu trei secţiuni: critică, jurnal, creaţie) – nu. Nu am nicio nominalizare. Poate şi pentru că sunt aşa, mai „old-fashioned”, nu prea cred în „literatura de blog”. Şi nu prea citesc. Prefer literatura „pe hârtie”.

3. Blogul cu cel mai mult umor: hm, greu de spus. Cred că s-ar fi impus două secţiuni, una pentru umorul voluntar şi una pentru cel involuntar. Dar, în cazul acesta, n-aş fi avut nicio nominalizare pentru cel mai bun blog de umor voluntar. Pentru că … pentru că asta este, umorul voluntar e, de cele mai multe ori, greoi, căznit, uscat, pe când cel involuntar e, pur şi simplu delicios.Dar şi aici e o problemă: zona e foarte-foarte aglomerată. Pentru că ... ăsta-i internetul. Să fie foarte clar: este „for fun, for entertaiment”. Aşa că e foarte greu să alegi. E greu fiindcă sunt prea multe opţiuni.

Aş fi putut, de exemplu, să nominalizez blogul neinfectatdecomunism. Numele blogului e absolut genial, nu poţi, cred, să-ţi reprimi un zâmbet când auzi un asemenea nume. Dar, dincolo de asta, persoana din spatele blogului e un individ mărunţel, din punct de vedere intelectual, fireşte, şi, evident, frustrat, care se străduieşte să demonstreze că ziua e neagră şi noaptea e albă, fără nicio şansă, evident. Puţin umor, multă tristeţe.

Ce să mai spun de baricada? Un copil debil care se chinuie, fără nicio şansă, să aibă umor de calitate, dar nu reuşeşte decât să slobozească nişte pârţuri anemice. Nu, nu pot nominaliza aşa ceva.

Opţiunea mea este ... blogul lui Alexandru Mitache. Omul se vrea informat, serios, chiar scorţos pe alocuri, iar asta îl face extrem de comic. Când am intrat prima oară, am citit textul „candidatul meu în 2014” şi am văzut poza, am râs o jumătate de oră, ca tâmpitu’. A cui poză? Vă las şi vouă surpriza, hai fiţi amabili şi daţi un click.

4. Cel mai bun cititor/comentator: parcă era concurs de bloguri, nu? Sau de bloggeri. Atunci? Deci, nu.

5. Cel mai bun blog de păstrarea memoriei: aici m-am hotărât să nominalizez două bloguri realizate de doi adolescenţi. Au, ele, blogurile, imperfecţiunile lor, sunt, poate, puţin cam „şcolăreşti” sau nu-ştiu-cum, dar sunt realizate de doi tineri remarcabili – pe care nu-i cunosc personal – doi elevi puţin diferiţi de marea majoritate a colegilor de generaţie. Cu această ocazie, îi felicit pe amândoi şi îi îndemn să meargă pe drumul pe care, cred, şi l-au ales, chiar dacă, la un moment dat, se vor găsi cam singuri acolo ... asta-i viaţa. Cele două bloguri sunt: Cogito ergo sum şi DoarHistoria.

6. Cel mai bun Blog politic/Blog economic: e greu. Hai să zicem că apreciez blogul lui Vosganian. E politic sau economic? Nu ştiu. Pe partea asta, mai mult economică, mai citesc (şi apreciez) riscograma lui Lucian Davidescu şi businessday.

7. Cel mai informat blogger: greu de spus. Nu ştiu. Aş zice şi eu, ca tot românu’: toţi dezinformează, dă-i spumelor.

8. Cel mai simpatic blogger/bloggeriţă: eu aici nu prea-nţeleg. Păi, nu-i totuna cu marele premiu – pentru că-mi place? Sau, poate că acolo e vorba de blog, iar aici de persoană. Atunci, e altceva. Rămân în discuţie doar acei autori de blog despre care ştiu cum arată, cum vorbesc etc. şi ... sunt simpatici. Ei, în acest caz, o nominalizez pe Alina Gorghiu.

9. Cel mai bun blog al unui ziarist: citesc frecvent (şi apreciez) pressalert, în special pentru subiectele cu caracter local.

10. Cel mai bun blog de discuţii/dezbateri: o ... nu ştiu. Da’ sigur e vorba de blog? Că blogul, parcă, e puţin cam altceva. Asta cu discuţiile/dezbaterile mă duce mai mult spre forumuri, sau spre platforme dedicate, care – zic eu – nu sunt chiar bloguri. Pentru că eu spun blog la ceva ce are unul, doi, maximum zece autori/creatori, nu zeci sau sute, aia e o platformă de discuţii şi nu intră în vederile mele.

11. Cel mai bun blog vizual (foto, grafică): nu ştiu, nu urmăresc.

12. Cel mai bun blog de sport: idem.

13. Cel mai bun blog de muzică: la fel.

14. Cel mai combativ blog: Băsărica.

15. Cel mai activ blogger: Lilick Auftakt. Oare când are timp să scrie atât?

16. Cel mai bun pamfletar dintre bloggeri: nu ştiu. Aş zice că nea Stere.

17. Blogul pasiunii (profesiune, hobby): nu ştiu, eu alt hobby nu am decât cel al roaderii unghiilor, dar nu am găsit niciun blog cu această tematică (drept e că nici nu am căutat).

Pe lângă toate acestea, s-ar mai impune, cred, două noi categorii.

Cea dintâi ar fi „fără categorie”. Aici aş include blogul lui Valeriu Ungureanu, Decantarea ideilor şi Pro Atitudine.. Sunt bloguri pe care le citesc, le apreciez, dar nu le pot încadra strict în vreuna din categoriile de mai sus.
Cea de-a doua categorie care, cred, s-ar impune, ar fi aceea a celor mai penibile bloguri - şi aici aş avea de făcut vreo cincisprezece-douăzeci de mii de propuneri - asta ca să nu nedreptăţesc pe nimeni - începând (şi sfârşind) cu Castelul de Nisip ... dar fiindcă nu există categoria, mă abţin ... deocamdată.

Succes tuturor!

10 comentarii:

  1. Multumesc mult. :) Explicatia e... viteza. :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc de apreciere.
    Ar trebui revazute categoriile, sa includa si domeniul civic si poate atunci aveai unde incadra blogurile "fara categorie".

    RăspundețiȘtergere
  3. orice publicitate e buna publicitate...cat despre blogul tau: anost, predictibil si letargic...ca si posesorul de altfel...

    RăspundețiȘtergere
  4. @Neinfectat de comunism: eu apreciez umorul tau. Din pacate, se cam opreste la numele blogului.

    RăspundețiȘtergere
  5. Vă mulțumesc mult! Nu mă așteptam la un astfel de premiu! :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Mitache e tare... Idei putine, da' fixe. Omul viitorului, ce sa mai vorbim...

    RăspundețiȘtergere
  7. @ dominic: a zis-o Sadoveanu: un prost gaseste totdeauna pe altul mai prost care sa-l asculte cu gura cascata.
    Asa ca e explicabil.

    RăspundețiȘtergere
  8. In primul rand iti multumesc in numele lui Basarica, in al doilea rand sper sa fie o convingere si nu un gest in contrapartida.
    In rest iti doresc numai bine si continui sa te "urmaresc" !

    RăspundețiȘtergere
  9. Va multumesc foarte mult pentru nominalizare! Ma bucur ca va place blogul pe care l-am creat. Mai am mult de munca la el insa aceasta nominalizare m-a motivat foarte mult! Multumesc!

    RăspundețiȘtergere